Een paar weken terug hebben wij ons doel uitgesproken, een
eigen versie van Star Fox te maken. Dit wordt gedaan in 3D met behulp van C++,
SDL en OpenGL. Misschien vraag je je af wat wij al gedaan hebben en gaan doen. De
eerste stap, het maken van het framework van de game, is bijna afgerond. Wij
hebben nu o.a. een model importer (zie eerdere post), file I/O en operator overloading voor zowel
matrices en vectoren. Voor ons is belangrijk dat we een goed en compleet framework
hebben voor we een de game zelf in elkaar gaan zetten. Nu het framework bijna is
afgerond kan eindelijk wel worden begonnen met een speelbare game te maken. Na
wat laatste aanpassingen aan het framework willen wij in de komende twee weken
gaan werken aan die eerste versie. Hierin zal het ruimteschip bestuurbaar zijn,
kan geschoten worden en komen er vijanden op je af die je neer kunt schieten. Ook
zijn wij van plan om al vroeg support voor zowel keyboard en game pad te
implementeren. Als we eenmaal een werkende game hebben wordt het natuurlijk
tijd om uit te breiden, dingen die op onze lijst staan zijn o.a. verbeterde
shaders, meer en slimmere vijanden en het random genereren van de omgeving. Hou zeker onze blog in de gaten voor alle nieuwe ontwikkelingen en vooruitgang van onze game.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Lorem
Please note:
Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.
Ipsum
Please note:
Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.
Dolor
Please note:
Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.
0 reacties:
Een reactie posten