Hey, ik ben shu cheng en ik ben verantwoordelijk voor de
physics engine. Het maken van een physics engine is vrij complex en kost veel
tijd. Aangezien ik heel erg gemotiveerd ben, maak ik mijn eigen physics engine…
of pluk ik er gemakkelijk één van het internet af.
Na heel erg “intensief onderzoek” (nauwelijks een uurtje op
het web surfen), waren we van plan om de Bullet physics engine te gebruiken.
Het bestand kon ik zo van het internet downloaden als een zip-bestand en na het
unzippen bleef ik achter met source-bestanden. Hoe moeilijk kon de rest nog
zijn? Nou… D: In de library file zat een readme.txt waarin stond dat de
libraries hier niet in zitten. Thanks, captain obvious. Waarom maak je een file
met helemaal niets erin behalve een txt-bestand dat aangeeft dat de file leeg
is? Ik bleef dus over met
source-bestanden die ik moest omzetten naar libraries met het programma CMake.
Het programma kan libraries maken voor alle compilers zoals MinGW en Visual
Studio. Na het maken van de libraries voor MinGW (de compiler die we voor
code::blocks gebruiken), had ik eindelijk de gewilde bestanden, althans… dat
dacht ik. De bestanden bevatten libraries die niet werkten, maar bevatten ook
bestanden voor Microsoft Visual Studio. Ik snapte er niks van en besloot om een
andere engine te proberen.
Na meer “intensief
onderzoek”, trok de Panda physics engine mijn aandacht omdat het logo een panda
is met een 3D-bril. BEST LOGO EVER (op die van Unchained Games na dan :P). Het
was een exe-bestand en ik kreeg langzaam weer hoop. Maar alles veranderde toen
Microsoft Visual Studio (nee, niet Jordy) aanviel. De Panda libraries konden we
alleen met de Visual Studio compiler gebruiken en de andere physics engines
hebben hetzelfde probleem.
Na een berg van mislukte pogingen, hebben we toch besloten
om onze eigen physics engine te maken. Ik werk nu aan collision detection en
hoop zonder verdere problemen verder te kunnen. Moraal van het verhaal: panda’s
met 3D-brillen zijn gewoon geweldig.
Unchained Games wenst
jullie een beregezellige vakantie!
0 reacties:
Een reactie posten