Books:
http://www.amazon.com/Game-Engine-Architecture-Second-Edition/dp/1466560010https://m.bol.com/nl/p/design-patterns/1001004001047609/
Free E-books
Beginning C++ Through Game ProgrammingStrategy Game Programming (C)
GPU Gems 3
Graphics Programming Black Book
Blender 3D: Noob to Pro
Blender Basics: Classroom Tutorial Book
So you want to be a Computer Game Developer?
Downloads:
SVN Server: https://svn.science.uu.nl/repos/edu.4069641.UnchainedBlender: http://www.blender.org/download/
Audacity: http://audacity.sourceforge.net/download/
GIMP: http://www.gimp.org/
Windows
SDL: http://libsdl.org/release/SDL2-devel-2.0.1-mingw.tar.gzCode::Blocks: http://prdownload.berlios.de/codeblocks/codeblocks-12.11mingw-setup.exe
TortoiseSVN: http://tortoisesvn.net/downloads.html
GLEW: https://sourceforge.net/projects/glew/files/glew/1.10.0/glew-1.10.0-win32.zip/download
Linux
(Eerst updaten met sudo apt-get update)Code::Blocks: sudo apt-get install codeblocks
SDL: sudo apt-get install libsdl2-dev
Tutorials:
Theorie
MIT Linear Algebra CourseEngine discussie
Game Engine Comparison
Procedural Content Generation
C++ (bekijk vooral het deel over pointers goed)
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/http://www.cprogramming.com/tutorial.html
Timestep
Math for video games
Design Patterns for Games
Bullet
Mouse click pickingSDL (Grafische Library)
Officiele documentatiehttp://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php
http://www.sdltutorials.com/tutorials
OpenGL
http://www.opengl-tutorial.org/Particle instancing/billboarding
Procedural City Generation
Dynamic Clouds
Blender
https://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D:_Noob_to_ProZBrush
https://www.youtube.com/watch?v=zNTGnMlXzN8&feature=youtube_gdata_playerInstalleren (Windows)
Download CodeBlocks en SDL, installeer CodeBlocks, extract SDL in C:\SDL.Klik nu op Settings->Compiler, klik op de tab Search directories en op Add.
Voeg deze regel toe: C:\SDL\SDL2-2.0.1\i686-w64-mingw32\include\SDL2
Klik nu op de subtab Linker, en weer op Add en voeg dit toe: C:\SDL\SDL2-2.0.1\i686-w64-mingw32\lib
Ga nu naar de tab Linker settings en voeg de volgende regel toe bij Other linker options: -lmingw32 -lSDL2main -lSDL2 -lopengl32 -lglu32
Om SDL te testen kies bij File->New from template Empty project, bij Compiler kies je GNU GCC Compiler.
Kopieer nu C:\SDL\SDL2-2.0.1\i686-w64-mingw32\bin\SDL2.dll naar de map van je project.
Creƫer een nieuwe lege file, ik noem hem main.cpp in de map van je project, en voeg de volgende code toe:
#ifdef __linux__ #include <SDL2/SDL.h> #else #include <SDL.h> #endif int main(int argc, char **argv) { bool quit; SDL_Event event; SDL_Window *screen; quit = false; SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO); screen = SDL_CreateWindow("Test", SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED, SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED, 640, 480, 0); while (!quit) { SDL_WaitEvent(&event); switch(event.type) { case SDL_QUIT: quit = true; break; } } SDL_Quit(); return 0; }Druk nu op het radartje met het groene pijltje bovenaan om hem te compilen en runnen, en als dit werkt dan is SDL goed geinstalleerd.
Installeren (Linux)
Installeer Code::Blocks en SDL2 met de command-line zoals boven beschreven, of met het volgende commando:sudo apt-get update && sudo apt-get install codeblocks libsdl2-dev Open Code::Blocks en ga naar Settings->Compiler and Debugger, ga naar de tab Linker settings, en voeg de volgende regel bij Other linker options toe: -lSDL2 -lGL
Maak nu net als bij de Windows uitleg een nieuw project aan met dezelfde code en test of het werkt.
0 reacties:
Een reactie posten