Voor dit project hebben we ervoor gekozen om als programmeertaal C++ te gebruiken omdat C++ voor grotere games de standaard is; dit zou ons een beter perspectief geven op de games-industrie en ook vooral onze programmeer-ervaring een duw in de rug geven.
Een andere reden waarom we voor C++ hebben gekozen is omdat het mogelijk is om cross-platform te developen, ons doel is dan ook een versie voor Linux en voor Windows uit te brengen.
Om dit mogelijk te maken hebben we voor SDL als basis-library gekozen.
SDL abstraheerd functionaliteit voor verschillende platforms door middel van generieke functies (SDL is in C geschreven, dus heeft geen OOP), hierdoor hoef je je als programmeur weinig zorgen te maken om de implementatie op meerdere platforms. Naast SDL maken wij ook gebruik van OpenGL welke een API is die communiceert met de graphics hardware, ook OpenGL heeft het voordeel dat het cross-platform is.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Lorem
Please note:
Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.
Ipsum
Please note:
Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.
Dolor
Please note:
Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.
0 reacties:
Een reactie posten