Welkom

Op het blog van Unchained Games, hier kan je onze voortgang volgen.

Buzzwords

Procedural, shmup, Star Fox, C++, 3D, Windows & Linux

S.P.A.C.E

Stars Planets And Cosmic Encounters
 

Physics engine

vrijdag 20 december 2013

Hey, ik ben shu cheng en ik ben verantwoordelijk voor de physics engine. Het maken van een physics engine is vrij complex en kost veel tijd. Aangezien ik heel erg gemotiveerd ben, maak ik mijn eigen physics engine… of pluk ik er gemakkelijk één van het internet af.

Na heel erg “intensief onderzoek” (nauwelijks een uurtje op het web surfen), waren we van plan om de Bullet physics engine te gebruiken. Het bestand kon ik zo van het internet downloaden als een zip-bestand en na het unzippen bleef ik achter met source-bestanden. Hoe moeilijk kon de rest nog zijn? Nou… D: In de library file zat een readme.txt waarin stond dat de libraries hier niet in zitten. Thanks, captain obvious. Waarom maak je een file met helemaal niets erin behalve een txt-bestand dat aangeeft dat de file leeg is?  Ik bleef dus over met source-bestanden die ik moest omzetten naar libraries met het programma CMake. Het programma kan libraries maken voor alle compilers zoals MinGW en Visual Studio. Na het maken van de libraries voor MinGW (de compiler die we voor code::blocks gebruiken), had ik eindelijk de gewilde bestanden, althans… dat dacht ik. De bestanden bevatten libraries die niet werkten, maar bevatten ook bestanden voor Microsoft Visual Studio. Ik snapte er niks van en besloot om een andere engine te proberen.

Na meer “intensief onderzoek”, trok de Panda physics engine mijn aandacht omdat het logo een panda is met een 3D-bril. BEST LOGO EVER (op die van Unchained Games na dan :P). Het was een exe-bestand en ik kreeg langzaam weer hoop. Maar alles veranderde toen Microsoft Visual Studio (nee, niet Jordy) aanviel. De Panda libraries konden we alleen met de Visual Studio compiler gebruiken en de andere physics engines hebben hetzelfde probleem.

Na een berg van mislukte pogingen, hebben we toch besloten om onze eigen physics engine te maken. Ik werk nu aan collision detection en hoop zonder verdere problemen verder te kunnen. Moraal van het verhaal: panda’s met 3D-brillen zijn gewoon geweldig.

Unchained Games wenst jullie een beregezellige vakantie!

0 reacties:

Een reactie posten

Lorem

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Ipsum

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Dolor

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.