Welkom

Op het blog van Unchained Games, hier kan je onze voortgang volgen.

Buzzwords

Procedural, shmup, Star Fox, C++, 3D, Windows & Linux

S.P.A.C.E

Stars Planets And Cosmic Encounters
 

Ontmoet het team!

woensdag 20 november 2013

Wij zijn Unchained Games, een zooitje ongeregeld wat Game-Technologie studeert aan de Universiteit Utrecht! Samen hebben wij als doel om een beregoed spel in elkaar te zetten, gebaseerd op het populaire Super-Nintendo spel: Star Fox. Op deze blog zullen wij onze knotsgekke, bereleuke, en soms ook enigszins serieuze avonturen delen. Maar, laten we eerst kennismaken met de mensen die Unchained Games vormen. (Foto's volgen!)

Thomas Versteeg

De onverschrokken leider van het team. Met al een aantal jaar ervaring met het ontwikkelen van games, en het werken in teamverband op de opleiding Game Design and Development op de HKU, is hij bij uitstek de aangewezen persoon om dit groepje in goede banen te leiden. Daarom heeft hij dus ook de rol van Lead Programmer aangenomen, met als missie een beresterke game neer te zetten die mee gaat dingen voor de prijzen.

Edwin de Leeuw

De oudste, en daarmee automatisch meteen de wijste(?) van de groep. Als een soort van rechterhand van Thomas probeert hij de overige teamgenoten steun te bieden waar nodig is, aangezien ook hij de nodige ervaring heeft opgedaan bij de opleiding Technische Informatica op de Hogeschool Rotterdam. Verder heeft hij de rol van Game Designer op zich genomen, en bepaalt daarmee de uiteindelijke aard van de game.

Femke van der Riet

De enige echte lieftallige dame van de groep. Ze is gek op alles wat te maken heeft met art (en ons... hopelijk). Zo is zij verantwoordelijk geweest van het ontwerp van het logo van het team. En omdat de rest van ons groepje alleen maar met cijfertjes weet om te gaan, is zij benoemd tot Artist. Haar creatieve inbreng zal de nodige frisse kijk op zaken geven. Want ze weet als Artist, dat echte schoonheid toch ook echt aan de buitenkant zit.

Shu Cheng Jiang

Dit is onze kleine knuffel-chinees. Elk software-development team heeft er een nodig, toch? Hij is lid van het programmeer-team onder toezicht van Thomas, met als doel de collision detection in het spel uit te werken. De programmeerkennis die hij onlangs heeft opgedaan, samen met zijn gestructureerde manier van denken (verkregen door het spelen van vele RPG’s) zullen dus zeker van pas komen binnen het programmeer-team.

Niels den Toom

Een groep is natuurlijk niet compleet zonder een hard dance verslaafde, hiervoor hebben wij dus Niels de hardstyle junky. Als lid van het programmeer-team gaat hij o.a. werken aan het integreren van de 3d modellen. Naast hardstyle houdt hij ook nog van reizen en games. Dus een game waarbij je door de ruimte reist met een flinke hardstyle beat op de achtergrond, ziet hij zeker wel zitten.

Tobias "the Bear" van Driessel

De vrolijke mascotte van het team. Zijn fascinatie voor beren heeft uiteindelijk geleid tot de totstandkoming van ons logo. Zijn vermogen om te denken van uit een ander perspectief (vooral die van een beer!) leent zich uitstekend voor het A.I. gedeelte van het programmeren. Dus we hopen dat hij beregoed zijn best gaat doen.
Hij woont sinds 2 maanden niet meer in Haarlem, maar in Utrecht in een knotsgek studentenhuis. Dus als hij even wat inspiratie nodig heeft, kan hij even koffie halen voor zijn dosis gekheid. (Hij houdt helemaal niet van koffie, niks voor beren, maar dat terzijde.) Hij houdt van gamen en sporten, maar is in allebei niet erg goed. Maar dat maakt voor hem helemaal niets uit! Want Tobias vind plezier het beerlangrijkst.

0 reacties:

Een reactie posten

Lorem

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Ipsum

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Dolor

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.